O konieczności powołania w Olsztynie oddzielnej jednostki zajmującej się obsługa inwestora – mówi się od dawna. Wspominali o tym niemal wszyscy kandydaci na prezydenta Olsztyna startujący w minionych wyborach samorządowych.
Wprowadzenie profesjonalnego doradztwa inwestycyjnego to również jedno z założeń koalicji podpisanej w styczniu tego roku pomiędzy radnymi PO-PSL i radnymi prezydenta Grzymowicza. Zgodnie z założeniem, miałby powstać zespół do spraw obsługi inwestorów, który będzie pełnił funkcje doradcze, informacyjne oraz pomagał inwestorom na każdym etapie procesu inwestycyjnego.
Prezydent Olsztyna ogłosił póki co konkurs na jedno stanowisko urzędnicze w Wydziale Rozwoju Miasta. Do zadań inspektora do spraw obsługi inwestora należeć będzie przygotowywanie oferty inwestycyjnej miasta, uczestnictwo w targach, misjach oraz wizytach studyjnych, czy współtworzenie koncepcji przedsięwzięć gospodarczych. Nowy urzędnik będzie również odpowiedzialny za dokonywanie analizy potrzeb inwestorów zewnętrznych, w tym identyfikacji obszarów mogących stanowić potencjalny przedmiot zainteresowania inwestorów.
Potencjalni kandydaci powinni posiadać wykształcenie wyższe z zakresu ekonomii, handlu zagranicznego, marketingu lub stosunków międzynarodowych, czy gospodarki przestrzennej.
Swoje oferty można przesyłać do 30 kwietnia tego roku.
Komentarze (3)