Dziś jest: 19.04.2024
Imieniny: Adolfa, Leona, Tymona
Data dodania: 2015-03-03 11:06

Iwona Starczewska

Niepewny los połączenia ulicy Wilczyńskiego z Warszawską

Tuż po wyborach samorządowych w Olsztynie mówiło się o słabnącej popularności pomysłu budowy połączenia drogowego ulicy Wilczyńskiego z Warszawską. O konieczności wstrzymania się z decyzją o realizacji projektu mówili radni koalicji i sam prezydent Olsztyna, dziś jednak ratusz szykuje się do zatwierdzenia projektu robót geologicznych dla terenu tej inwestycji.

reklama

Przypomnijmy w 2011 roku miasto zleciło wykonanie koncepcji programowej inwestycji ''Budowa połączenia drogowego - przedłużenia ulicy Wilczyńskiego do ulicy Warszawskiej''.W wyniku tych działań w 2012 roku powstały trzy warianty realizacji inwestycji. Zakres inwestycji obejmuje przedłużenie ulicy Wilczyńskiego od ulicy Hallera i Popiełuszki do projektowanego przebiegu trasy NDP, odcinek trasy NDP do ulicy Warszawskiej, przedłużenie ulicy Bukowskiego od ulicy Bartąskiej do przedłużenia ulicy Wilczyńskiego. Na początku ubiegłego roku prezydent Olsztyna wydał zarządzenie w sprawie powołania komisji, która zajmie się przetargiem na wykonanie dokumentacji projektowej, niezbędnej przy staraniu się o zgodę na realizację tej inwestycji drogowej (ZRID). W maju ubiegłego roku podpisano umowę na wykonanie projektu drogi, a inwestycja została wpisana na listę tych, na realizację których miasto potrzebuje dotacji unijnej.

Po wyborach samorządowych mówiło się jednak o niechęci radnych koalicji wobec realizacji tego projektu. Radni PO twierdzili, że nie będzie sensu realizowania inwestycji za 200 mln złotych, kiedy okaże się, że uruchomienie tramwajów i obwodnicy Olsztyna odciążyło komunikacyjnie Jaroty i Pieczewo.

- Musimy poczekać na dwie ogromne inwestycje obwodnicę Olsztyna i tramwaje. Wtedy będziemy wiedzieć czy jest sens wydawania tak ogromnych pieniędzy na budowę drogi łączącej Wilczyńskiego z Warszawską, a zwłaszcza w takiej formie. Trzeba przeanalizować to co będzie się działo w mieście po realizacji obwodnicy i linii tramwajowej i wtedy wrócić do tematu – mówił nam w styczniu tego roku Robert Szewczyk z klubu radnych PO - PSL.

Tymczasem przygotowania do realizacji inwestycji trwają. W biuletynie informacji publicznej miasta pojawił się komunikat o planach wydania decyzji w sprawie zatwierdzenia projektu robót geologicznych dla określenia warunków geologiczno-inżynierskich w podłożu projektowanej inwestycji Budowa połączenia drogowego – przedłużenia
ul. Wilczyńskiego do alei Warszawskiej wraz z powiązaniem układu drogowego z ul. Bukowskiego w Olsztynie.

Miasto najwyraźniej chce być przygotowane do realizacji inwestycji, gdyby okazało się, że budowa tego połączenia jest niezbędna, w planowanym pierwotnie bądź zmienionym kształcie.

Komentarze (3)

Dodaj swój komentarz

  • dw 2015-03-07 11:28:27 81.190.*.*
    Nie wiecie może co robią za laskiem przy Łynie? Widać że wywrotki nawoża ziemię ale czy ma to jakiś związek z tą inwestycją czy tylko zrzucają tam nadmiar ziemi?
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • Kapitan Planeta 2015-03-04 16:13:21 83.15.*.*
    ten skrót to podstawa, to powinno mieć priorytet a nie tramwaje, ci co mają auta i tak nie będą jeździć tramwajami, to samo ludzie co mają dzieci, tramwajem nie odwiozą ich do szkół czy przedszkoli a potem jak jechać do pracy i zdążyć wszędzie na czas, tramwajem się nie da, dlatego wczoraj czy dziś nie jeżdżą autobusem
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • krzroy 2015-03-04 10:00:38 81.190.*.*
    Moim skromnym zdaniem ani obwodnica, ani tym bardziej tramwaje nie poprawią w żaden sposób, a może nawet pogorszą skomunikowanie osiedli Nagórki, Jaroty, Pieczewo z pozostałą częścią miasta. Ktoś, kto będzie chciał jechać do śródmieścia na pewno nie skorzysta z obwodnicy tylko pojedzie najkrótszą drogą. TIR-y nie będą jechały przez miasto tylko obwodnicą ale to też nic nie zmieni bo i dzisiaj nie jadą przez Pieczewo czy Jaroty ani przez Śródmieście. Tramwaje spowodują spowolnienie przejazdu samochodów przez skrzyżowania - bo przybędzie jeszcze jeden tor jazdy do obsługi przez światła. Gadanie radnych i Grzyma że połączenie Wilczyńskiego z Warszawską okaże się zbędne i kosztowne (!) to nic innego jak usilne szukanie kasy na zbudowanie tych wydumanych i wymarzonych przez (jedynie) wizjonera tramwajów. Po prostu na nic innego nie ma kasy i nie będzie przez następne 20 lat. A mieszkańców południowych osiedli, w których mieszka już pewnie więcej niż połowa olsztyniaków, po prostu i Grzym i jego poplecznicy w radzie miasta po prostu mają w du...ie
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 2 1

www.autoczescionline24.pl