Przypomnijmy w 2011 roku miasto zleciło wykonanie koncepcji programowej inwestycji ''Budowa połączenia drogowego - przedłużenia ulicy Wilczyńskiego do ulicy Warszawskiej''.W wyniku tych działań w 2012 roku powstały trzy warianty realizacji inwestycji. Zakres inwestycji obejmuje przedłużenie ulicy Wilczyńskiego od ulicy Hallera i Popiełuszki do projektowanego przebiegu trasy NDP, odcinek trasy NDP do ulicy Warszawskiej, przedłużenie ulicy Bukowskiego od ulicy Bartąskiej do przedłużenia ulicy Wilczyńskiego. Na początku ubiegłego roku prezydent Olsztyna wydał zarządzenie w sprawie powołania komisji, która zajmie się przetargiem na wykonanie dokumentacji projektowej, niezbędnej przy staraniu się o zgodę na realizację tej inwestycji drogowej (ZRID). W maju ubiegłego roku podpisano umowę na wykonanie projektu drogi, a inwestycja została wpisana na listę tych, na realizację których miasto potrzebuje dotacji unijnej.
Po wyborach samorządowych mówiło się jednak o niechęci radnych koalicji wobec realizacji tego projektu. Radni PO twierdzili, że nie będzie sensu realizowania inwestycji za 200 mln złotych, kiedy okaże się, że uruchomienie tramwajów i obwodnicy Olsztyna odciążyło komunikacyjnie Jaroty i Pieczewo.
- Musimy poczekać na dwie ogromne inwestycje obwodnicę Olsztyna i tramwaje. Wtedy będziemy wiedzieć czy jest sens wydawania tak ogromnych pieniędzy na budowę drogi łączącej Wilczyńskiego z Warszawską, a zwłaszcza w takiej formie. Trzeba przeanalizować to co będzie się działo w mieście po realizacji obwodnicy i linii tramwajowej i wtedy wrócić do tematu – mówił nam w styczniu tego roku Robert Szewczyk z klubu radnych PO - PSL.
Tymczasem przygotowania do realizacji inwestycji trwają. W biuletynie informacji publicznej miasta pojawił się komunikat o planach wydania decyzji w sprawie zatwierdzenia projektu robót geologicznych dla określenia warunków geologiczno-inżynierskich w podłożu projektowanej inwestycji Budowa połączenia drogowego – przedłużenia
ul. Wilczyńskiego do alei Warszawskiej wraz z powiązaniem układu drogowego z ul. Bukowskiego w Olsztynie.
Miasto najwyraźniej chce być przygotowane do realizacji inwestycji, gdyby okazało się, że budowa tego połączenia jest niezbędna, w planowanym pierwotnie bądź zmienionym kształcie.
Komentarze (3)
Dodaj swój komentarz