Dziś jest: 25.04.2024
Imieniny: Jarosława, Marka
Data dodania: 2019-06-26 13:13
Ostatnia aktualizacja 2019-07-05 08:19

Redakcja

Live streaming - sposób na nowoczesny biznes w sieci

Live streaming - sposób na nowoczesny biznes w sieci
Zdjęcie ilustracyjne
Fot. Materiał Partnera

Jesteś internetowym twórcą? Masz za sobą swój pierwszy kurs lub szkolenie online i zastanawiasz się w jaki sposób możesz sprzedawać swoją wiedzę wykorzystując wideo marketing? Organizujesz konferencje, wydarzenia branżowe lub turnieje sportowe? A może po prostu śledzisz aktualne trendy i masz pomysł na nowy produkt wideo? Sprawdź, jakie możliwości dają najnowsze technologie budowy platform do live streamingu PPV.

reklama

Live streaming w Polsce

Szybki rozwój technologii, a zarazem popularyzacja live streamingu jako formy wideo marketingu otworzyła przed nami zupełnie nowe pole do zagospodarowania. Nawet na naszym polskim „podwórku” wskazać możemy kilka interesujących na skalę całej Europy (a może nawet i świata) projektów, które wykorzystując live streaming stworzyły unikalne produkty, łamiące dotychczasowe bariery i idealnie odpowiadające na aktualne potrzeby potencjalnych klientów w swoich branżach.

#TheMuBa

Najbardziej oczywistym przykładem jest internetowy teatr na żywo, założony przez Jarosława Kuźniara, Borysa Szyca i Marka Maślankę, w którym polonia z całego świata może oglądać na żywo sztuki teatralne oraz koncerty muzyki klasycznej. Dzięki stworzonej specjalnie dla tego projektu platformie użytkownicy mogą również zakupić dostęp do archiwalnych materiałów wideo.

#FAME MMA

Skrajnie odmiennym pomysłem na zagospodarowanie technologii jaką jest live streaming są organizowane od roku gale FAME MMA, w ramach których internetowi twórcy mogą stoczyć między sobą pojedynek w oparciu o dowolnie wybraną sztukę walki. W trakcie gali mamy zatem boks, kick-boxing, ale także np. walki rycerskie.

Przywołane powyżej przykłady pokazują, że dobrze przemyślany projekt ma szanse na rentowność niezależnie od branży.

Zakres możliwości

Oto jakie rozwiązania czekają już dziś na każdego, kto chciałbym wykorzystać live streaming.

  • Elastyczne plany subskrypcji – umożliwiające tworzenie własnych planów cenowych, różnych pakietów dostępu do transmitowanego sygnału dedykowanych różnym użytkownikom. Nie bez znaczenia są też systemy rabatowe i partnerskie zwiększające zaangażowanie użytkowników.

  • Automatyczny help desk – organizacja transmisje live o dużej popularności zawsze będzie wiązać się z problemami, obsługę części z nich można zautomatyzować, stosując mechanizmy zarządzające zgłaszanymi sprawami, które pomagają rozwiązywać problemy bez zaangażowania czynnika ludzkiego.

  • MultiVideo – jednoczesne układy grid, pozwalające użytkownikom na samodzielny wybór scen, które w danym momencie chcemy oglądać. Sprawdzają się zwłaszcza przy transmisjach obsługiwanych przez kilka kamer rozlokowanych w różnych miejscach sceny i poza nią.

  • Markery – to funkcje pozwalające użytkownikom na samodzielne zarządzanie dotychczas obejrzanym wideo. Dzięki nim użytkownicy mogą jak profesjonalny realizator tworzyć własne powtórki i cofać się do oznaczonych przez siebie fragmentów wideo.

  • MultiPlatform – konsumpcja treści wideo odbywa się dziś za pośrednictwem wielu różnych urządzeń i systemów operacyjnych. Nie jesteśmy skazani na oglądanie transmisji jedynie z poziomy swojego komputera stacjonarnego czy laptopa. Dziś transmisję live bez problemu obejrzymy na tablecie czy smart fonie niezależnie od tego jaki system operacyjny na nim działa.

Technologia live streamingu nie ogranicza się dziś to opcji „zapłać i ogląda”. Daje ona bowiem użytkownikom, a także twórcom i organizatorom transmisji, wiele funkcjonalności, które wykorzystać mogą do realizacji swoich własnych pomysłów.

Autor: Streamonline.pl

Artykuł sponsorowany

Komentarze (0)

Dodaj swój komentarz


www.autoczescionline24.pl