Dziś jest: 19.04.2024
Imieniny: Adolfa, Leona, Tymona
Data dodania: 2017-02-06 09:41

Iwona Starczewska

Kolej miejska w Olsztynie. Perony w centrum i Dajtkach oraz parking w Gutkowie

Wizja kolejki miejskiej na terenie Olsztyna staje się coraz bardziej realna. PKP PLK ma w planach potężne inwestycje w obrębie stolicy Warmii i Mazur i nowy przystanek Olsztyn Dajtki. To jednak nie koniec.  

reklama

W ratuszu odbyło się kolejne spotkanie władz miasta z przedstawicielami urzędu marszałkowskiego oraz PKP PLK. Powód? Rozmowy o możliwościach zwiększenia transportu kolejowego w systemie komunikacji publicznej Olsztyna i gmin ościennych.

PKP PLK ma w planach finansowanie modernizacji linii kolejowych łączących Olsztyn z Działdowem, Ostródą i Gutkowem. Na tym etapie można już mówić o projekcie, który jak poinformował prezydent Olsztyna, by stał się opłacalny musi sięgać do Olsztynka i Jonkowa. W ramach modernizacji linii kolejowej do Działdowa powstanie przystanek kolejowy Olsztyn Dajtki, jednak to nie koniec.

- Dla nas było oczywiste, że taki przystanek powinien powstać przy wiadukcie kolejowym łączącym ulicę 1 Maja i aleję Wojska Polskiego. Już wcześniej uzgodniliśmy, że przystanek powinien powstać na Dajtkach, przy wiadukcie na ul. Bławatnej. Z naszej, gminnej strony zadbalibyśmy o drogę wzdłuż Jeziora Kortowskiego, do miasteczka akademickiego. Kolejne przystanki byłyby zlokalizowane na trasie do i z Gutkowa. W planach znalazł się przystanek przy ulicach Hozjusza i Wakacyjnej oraz przy ulicy Bałtyckiej – niedaleko sklepu Lidla lub przy Zespole Szkół Ekonomicznych. Do tego trzeba dodać parking w Gutkowie – informuje prezydent Olsztyna, Piotr Grzymowicz.

Przedstawiciele PKP PL obawiają się, że kolej miejska nie będzie wystarczająco popularna. A tylko duże zainteresowanie przejazdami, gwarantowałoby realizację wspomnianych przystanków.

- Ze swojej strony możemy tę motywację do korzystania z kolejki wzmacniać, chociażby poprzez wspólny bilet na komunikację publiczną. Na razie więc umawiamy się z kolejarzami na dalsze prace i kolejne spotkania. To wymóg wręcz historyczny. Przecież na rozwój miasta zdecydowanie wpłynęła budowa linii kolejowej, a historia powojennego, polskiego Olsztyna też zaczęła się od kolejarzy – dodaje Piotr Grzymowicz.

 

Źródło: grzymowicz.pl/własne

Komentarze (8)

Dodaj swój komentarz

  • pan jan 2017-02-12 09:28:44 188.146.*.*
    Bardzo dobry pomysł , popieram i trzymam kciuki za szybka realizację a tak na marginesie ciekawe czyj syn będzie realizował zlecenie :)
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • misio101 2017-02-07 10:31:26 213.184.*.*
    I znowu tory, co za obejsrany kolejarz siedzi w ratuszu?? Tu nie mieszkają tylko emeryci i rowerzyści!!
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 3
  • Cynick 2017-02-06 17:01:03 195.136.*.*
    Jak najbardziej. Są tory, nie ma korków, nie będzie smogu. Do centrum z Sząbruka w kilkanaście minut. Olsztyn metropolią
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 5 0
  • wersor 2017-02-06 16:40:22 178.36.*.*
    Biorąc pod uwagę aspekt ekonomiczny, to chyba kiepski pomysł.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 4 3
  • Grażżyna 2017-02-06 15:44:13 213.73.*.*
    Gronity, Sząbruk, Uniszewo, Barkweda, Jonkowo, Stawiguda, Olsztynek, Klewki, Nikielkowo - czekają na Olsztyńską Kolej Miejską.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 8 0
  • kolejmiejska 2017-02-06 15:41:23 213.73.*.*
    Mądrze mówi Prezydent. Wzmacniać kolej miejską - do Kortowa bocznicą przez jednostkę wojskową lub od strony MPECu, do dzielnicy pracowniczej - Lubelska, Towarowa, może wybudować kilka km torów na południowe dzielnice Olsztyna od przechodzącej przez Bartąg linii.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 7 1

www.autoczescionline24.pl