Jak zrealizować noworoczne postanowienia? Znamy najskuteczniejszą metodę

Data dodania: 2019-01-09 15:07:04, ck
A | A | A
wykop.pl Tweetnij
Jak zrealizować noworoczne postanowienia? Znamy najskuteczniejszą metodę

1 stycznia wszystko wydaje się możliwe. Nowy rok jest jak czysta kartka, którą wystarczy zapełnić sukcesami. Zazwyczaj kończy się jednak jak co roku: nie wiadomo kiedy przychodzi luty, a po nim marzec i kwiecień, a na naszej długiej liście nic się nie zmieniło. Jak skutecznie realizować noworoczne postanowienia? My już wiemy!

Jakie obietnice składamy sobie 1 stycznia?

Najczęściej chcemy zrzucić nadprogramowe kilogramy i ograniczyć palenie. Obiecujemy sobie także, że od nowego roku będziemy więcej czytać, zapiszemy się na siłownię, zaczniemy biegać, w końcu nauczymy się wymarzonego języka, zrobimy kurs prawa jazdy lub wyjedziemy na egzotyczne dwutygodniowe wakacje. Jak to wszystko zrobić w 12 miesięcy?!

Metoda małych kroków, czyli konkrety i jeszcze raz konkrety

Czy wiesz, że na realizację noworocznych postanowień wpływa sposób, w jaki je sformułujemy? Dlatego zamiast: „W 2019 roku zacznę biegać/ rzucę palenie/ będę więcej czytać/ zadbam o swoje zdrowie/ nie będę jeść słodyczy” warto zapisać: „W 2019 roku będę palić maksymalnie 3 papierosy dziennie/ zastąpię cukier miodem lub ksylitolem/ przeczytam jedną książkę miesięcznie/ zrobię podstawowe badania krwi/ codziennie będę jeść przynajmniej jeden owoc i jedno warzywo”.

Wyznaczanie sobie drobnych zadań, które jesteśmy w stanie wykonać w krótkim czasie, przynosi lepsze efekty. Małe sukcesy będą napędzać nas do dalszego działania. Nie warto porywać się na rzeczy, które mają nikłą szansę na realizację np. „będę chodzić na siłownię 5 razy w tygodniu”. Prawdopodobnie nie tylko nie uda nam się zrealizować założonego celu, ale już od pierwszych dni nowego roku będzie nam towarzyszyć uczucie porażki.

Wyznaczenie celów to nie wszystko. Napisz, w jaki sposób chcesz je osiągnąć. Im więcej szczegółów, tym lepiej! Dzięki temu postanowienia będą wydawały się bardzo łatwe i realne do osiągnięcia. Chcesz zacząć biegać? Zacznij od małych dystansów: 2-3 kilometrów. Zastanów się, kiedy masz najwięcej czasu na realizację celu. Np. jeśli w środy zaczynasz pracę o 13:00, poświęć rano pół godziny na trucht. Nie odpuszczaj po pierwszej porażce! Pamiętaj, że wszystkie duże zmiany osiąga się małymi krokami.

Jeżeli do realizacji wymarzonych celów potrzeba Ci dodatkowej gotówki, policz, jaką kwotę musisz odkładać tygodniowo, żeby zapisać się na prawo jazdy lub opłacić wymarzony kurs językowy. A co jeżeli nie uda Ci się w wyznaczonym terminie uzbierać tyle, ile potrzebujesz? Nie rezygnuj ze swoich postanowień! Jeżeli nie masz wielu zobowiązań finansowych, możesz zastanowić się nad małą pożyczką. Weź tylko tyle, ile potrzebujesz do realizacji konkretnego celu. Pomoże Ci w tym bezpłatny kalkulator pożyczki, który znajdziesz np. na stronie www.provident.pl.

Jakie obietnice składamy sobie 1 stycznia?

Najczęściej chcemy zrzucić nadprogramowe kilogramy i ograniczyć palenie. Obiecujemy sobie także, że od nowego roku będziemy więcej czytać, zapiszemy się na siłownię, zaczniemy biegać, w końcu nauczymy się wymarzonego języka, zrobimy kurs prawa jazdy lub wyjedziemy na egzotyczne dwutygodniowe wakacje. Jak to wszystko zrobić w 12 miesięcy?!

Metoda małych kroków, czyli konkrety i jeszcze raz konkrety

Czy wiesz, że na realizację noworocznych postanowień wpływa sposób, w jaki je sformułujemy? Dlatego zamiast: „W 2019 roku zacznę biegać/ rzucę palenie/ będę więcej czytać/ zadbam o swoje zdrowie/ nie będę jeść słodyczy” warto zapisać: „W 2019 roku będę palić maksymalnie 3 papierosy dziennie/ zastąpię cukier miodem lub ksylitolem/ przeczytam jedną książkę miesięcznie/ zrobię podstawowe badania krwi/ codziennie będę jeść przynajmniej jeden owoc i jedno warzywo”.

Wyznaczanie sobie drobnych zadań, które jesteśmy w stanie wykonać w krótkim czasie, przynosi lepsze efekty. Małe sukcesy będą napędzać nas do dalszego działania. Nie warto porywać się na rzeczy, które mają nikłą szansę na realizację np. „będę chodzić na siłownię 5 razy w tygodniu”. Prawdopodobnie nie tylko nie uda nam się zrealizować założonego celu, ale już od pierwszych dni nowego roku będzie nam towarzyszyć uczucie porażki.

Wyznaczenie celów to nie wszystko. Napisz, w jaki sposób chcesz je osiągnąć. Im więcej szczegółów, tym lepiej! Dzięki temu postanowienia będą wydawały się bardzo łatwe i realne do osiągnięcia. Chcesz zacząć biegać? Zacznij od małych dystansów: 2-3 kilometrów. Zastanów się, kiedy masz najwięcej czasu na realizację celu. Np. jeśli w środy zaczynasz pracę o 13:00, poświęć rano pół godziny na trucht. Nie odpuszczaj po pierwszej porażce! Pamiętaj, że wszystkie duże zmiany osiąga się małymi krokami.

Jeżeli do realizacji wymarzonych celów potrzeba Ci dodatkowej gotówki, policz, jaką kwotę musisz odkładać tygodniowo, żeby zapisać się na prawo jazdy lub opłacić wymarzony kurs językowy. A co jeżeli nie uda Ci się w wyznaczonym terminie uzbierać tyle, ile potrzebujesz? Nie rezygnuj ze swoich postanowień! Jeżeli nie masz wielu zobowiązań finansowych, możesz zastanowić się nad małą pożyczką. Weź tylko tyle, ile potrzebujesz do realizacji konkretnego celu. Pomoże Ci w tym bezpłatny kalkulator pożyczki, który znajdziesz np. na stronie www.provident.pl.

 

Artykuł sponsorowany

Komentarze (1)

Dodaj swój komentarz

Olsztyn - portal miejski

Olsztyński Portal Aktywnych Internautów - zobacz na mapie najpopularniejsze miejsca Olsztyna, obejrzyj zdjęcia z olsztyńskich imprez, dodaj własne zdjęcia i ulubione miejsca.



Apteki całodobowe | Lekarze

Drogi Czytelniku!

W trosce o komfort korzystania z naszego serwisu chcemy dostarczać Ci coraz lepsze usługi oraz materiały redakcyjne. By móc to robić prosimy, abyś wyraził zgodę na dopasowywanie treści marketingowych do Twoich zachowań w serwisie. Zgoda ta pozwoli nam częściowo finansować rozwój świadczonych usług.

Pamiętaj, że dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększymy zakresu naszych uprawnień bez Twojej zgody. Zadbamy również o bezpieczeństwo Twoich danych. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w każdej chwili.

Wyrażenie powyższych zgód jest dobrowolne i możesz je w dowolnym momencie wycofać (na podstronie z polityką prywatności), odznaczając wybraną zgodę i klikając przycisk "nie zgadzam się", z tym, że wycofanie zgody nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania na podstawie zgody, przed jej wycofaniem.