Dziś jest: 02.05.2024
Imieniny: Anatola, Atanazego
Data dodania: 2015-01-18 12:26

Iwona Starczewska

Inwestor obiecywał budowę dworców z galerią handlową. Teraz stawia warunki!

Wciąż nie rozpoczęła się zapowiadana od 2012 roku budowa Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego w Olsztynie, czyli nowych dworców z galerią handlową oraz punktem przesiadkowym.  Teraz okazuje się, że inwestor – właściciel olsztyńskiego dworca PKS – stawia miastu kosztowne warunki.

reklama

W listopadzie ubiegłego roku minął dokładnie rok od momentu, kiedy podczas specjalnej sesji Rady Miasta Olsztyna przyjęto miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla okolic Dworca Głównego. Na tym terenie, zgodnie z zamysłem inwestora, spółki Retail Provider (główny inwestor i właściciel olsztyńskiego PKS-u-red.) powstać miało nowoczesne Zintegrowane Centrum Komunikacyjne, czyli nowy dworzec kolejowy, autobusowy wraz z galerią handlową. W planach była również  budowa przejścia  podziemnego z dworca na Zatorze. Inwestor zakładał również budowę mieszkań komunalnych.

Aby jednak mogła rozpocząć się budowa centrum z przebudową dworców – inwestor musiał znaleźć partnera doświadczonego w budowie dworców kolejowych – taki był wymóg PKP.

W grudniu ubiegłego roku – prezydent na swoim blogu informował, że  otrzymał  informację, iż doszło do porozumienia pomiędzy właścicielem dworca autobusowego - firmą Retail Provider a poważnym i doświadczonym w realizacji tego typu projektów - strategicznym inwestorem.

Uzyskaliśmy również potwierdzenie ze strony inwestora.

- Mogę potwierdzić pozyskanie partnera inwestycyjnego dla Nowego Dworca w Olsztynie. Od dynamiki prac Władz Miasta Olsztyna zależy teraz, jaki harmonogram działań przyjmie Zintegrowane Centrum Komunikacyjne - mówiła nam w polowie grudnia Justyna Prokop PR Manager firmy Retail Provider.

Teraz okazuje się, że w grudniu ubiegłego roku – prezydent miasta otrzymał też inne, mniej optymistyczne informację, którymi podzielił się dopiero teraz na swoim blogu.

-  16 grudnia ubiegłego roku otrzymałem pismo z propozycją, żeby to miasto sfinansowało w znacznej części Centralny Punkt Przesiadkowy (za blisko 4 mln euro) i przylegający do niego fragment ulicy Lubelskiej oraz skrzyżowanie Lubelskiej z Przemysłową. Czyli – znaczną część wcześniejszych deklaracji inwestora. Rozumowanie wydaje się proste: inwestor musi mieć klientów, więc miasto musi zapewnić im dobry dojazd. I jak to traktować w kontekście wcześniejszego pakietu „Siódemka dla Olsztyna”? Może to był żart? Może. Chociaż wydaje mi się, że lepiej tu brzmi słowo „wkręt”. Widać wyraźnie, że inwestor usiłuje wkręcić miasto w koszty – informuje na swoim blogu prezydent Olsztyna, Piotr Grzymowicz.

Przypomnijmy, inwestor spółka Retail Provider zapewniała od początku realizację ‘’Siódemki dla Olsztyna’’, w zakres której wchodzi: Centralny Punkt Przesiadkowy,  Połączenie z Zatorzem kładką nad torami, Dworcowy plac miejski i optymalizację układu komunikacyjnego, Nowy dworzec PKP, Nowy dworzec PKS, Mieszkania komunalne przekazane miastu, Zielony projekt Olsztyna.

Czy miasto porozumie się z inwestorem? Czy rozpocznie się wreszcie zapowiadana od lat budowa tego ważnego dla Olsztyna obiektu?

Komentarze (3)

Dodaj swój komentarz

  • Kapitan Planeta 2015-01-19 15:31:25 83.15.*.*
    tak samo jak zapowiadany przez p. Grzymowicza łącznik Wilczyńskiego - Warszawska, też zapowiadał że będzie a teraz się tłumaczy że nie będzie że trzeba poczekać itp itd. może będzie może nie
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • Diux 2015-01-18 18:03:06 37.152.*.*
    stadionu nie ma ikei nie ma a grzmowicza znowu wkręcili na umowach...czas się dokształcić
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • Livio 2015-01-18 13:58:18 81.190.*.*
    Oby miasto się nie dało. Dworzec jest ważny, ale skoro nie jest obiektem administrowanym ani współwłasnością miasta, a na dodatek ma stać się obiektem w dużej mierze komercyjnym, z ogromnym ryzykiem inwestycyjnym, miasto nie powinno w ogóle brać pod uwagę wsparcia finansowego.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 1 0

www.autoczescionline24.pl