Dziś jest: 19.04.2024
Imieniny: Adolfa, Leona, Tymona
Data dodania: 2019-06-05 08:37

Cezary Kapłon

Czy doczekamy się przedłużenia ul. Wilczyńskiego do al. Warszawskiej?

Czy doczekamy się przedłużenia ul. Wilczyńskiego do al. Warszawskiej?
Fot. Archiwum Olsztyn.com.pl

Dla wielu olsztynian oraz studentów mieszkających w południowych dzielnicach ta droga oznaczałaby duże ułatwienie w podróży do pracy czy na uczelnię. Plany jej powstania sięgają wielu lat wstecz. Na przeszkodzie zawsze stały pieniądze, których miasto nie miało na sfinansowanie tej inwestycji.

reklama

Każdego dnia dziesiątki tysięcy mieszkańców os. Generałów, Jarot czy Pieczewa dojeżdża do centrum czy na Kortowo. Główne drogi dojazdowe (al. Sikorskiego i ul. Krasickiego) są zakorkowane. Trochę poprawiła się sytuacja osób korzystających z komunikacji miejskiej, mimo to nadal wielu mieszkańców woli podróżować samochodami. A tych w dalszym ciągu przybywa.

Jednym z ułatwień miało być przedłużenie ul. Wilczyńskiego do al. Warszawskiej. Piszemy miało być, bo rozmowy nt. tej inwestycji trwają od lat. Oczywiście nic nie jest przesądzone, tylko na obecną chwilę brakuje pieniędzy.

Druga sprawa to kwestia działek – niektóre tereny, na których ma powstać arteria, należą do uniwersytetu. Miasto chce je wymienić za grunty przy szpitalu uniwersyteckim. Na razie w planach ratusza jest przygotowanie dokumentacji projektowej.

– Ponownie ogłosiliśmy przetarg, ponieważ poprzednim razem nie został rozstrzygnięty – poinformowała nas Marta Bartoszewicz, rzecznik prasowy Urzędu Miasta Olsztyna.

Gdy dokumentacja będzie przygotowana, wtedy ratusz postara się o uzyskanie decyzji ZRID (zezwolenia na realizację inwestycji drogowej).

Obawy przed wydaniem setek milionów złotych na tę inwestycję ma Krzysztof Kacprzycki, do niedawna miejski radny. W rozmowie z nami przyznał, żeby uzbroić się w cierpliwość i zobaczyć jak na ruch na południowych osiedlach wpłynie otwarcie obwodnicy.

– Poczekajmy na otwarcie całej obwodnicy, bo może się okazać, że dojazd do niej z os. Generałów jest na tyle bliski i dobry, że nie potrzeba będzie budować za grube miliony nowej drogi duplikującej obwodnicę – przyznał Krzysztof Kacprzycki.

Zdaniem byłego radnego wystarczyłoby zrobić przedłużenie ul. Popiełuszki do Bukowskiego i wtedy wielu mieszkańców os. Generałów, bez problemu mogłoby wyjechać na obwodnicę.

Ponadto Krzysztof Kacprzycki zauważa, że planowane przedłużenie ul. Wilczyńskiego do al. Warszawskiej wiedzie w dużej części przez tereny podmokłe – gdzie są duże złoża torfu i gytii.

– Wystarczy popatrzeć jakie problemy ma Budimex na krótkim odcinku obwodnicy w pobliżu Bartąga. A w przypadku ewentualnego przedłużenia ul. Wilczyńskiego podmokły teren, w który trzeba by było wbijać pale to odcinek mniej więcej o długości 600-800 m – dodaje były rajca.

Komentarze (14)

Dodaj swój komentarz

  • muninek 2019-06-09 00:56:41 81.190.*.*
    Od kiedy Olsztyn ma dzielnice?
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 1 2
  • Kapitan Planeta 2019-06-07 09:59:09 83.5.*.*
    ten bezRADNY niech ustępi od razu miejsca, bo pewnie mieszka na zatorzu, to jest chore, ciągle dochodzą nowe osiedla na Jarotach do tego jeszcze Bartąg, a od czasów PRLu mamy tylko dwie drogi do miasta, Sikorskiego zatkaną przez galerię i tramwaje, do tego wpada jeszcze ruch z obwodnicy, gdzie okoliczni leca właśnie do galerii i Liroja, druga droga to dziurawa Krasickiego, ja się pytam, na co my mamy czekać, aż deweloperzy postawią kolejne osiedla?
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 6 6
  • GLas 2019-06-06 23:50:55 88.156.*.*
    Jako mieszkanka ulicy Popiełuszki, której w 2013 roku obiecano połączenie Wilczyńskiego z Warszawską czuję się bardzo rozczarowana przebiegiem inwestycji w mieście. Obwodnica nie rozwiążę problemu zwłaszcza w obliczu rozbudowy infrastruktury mieszkaniowej jak np. Os. Magnolia. Na os. Gardena problemem jest szybkie dotarcie do autobusu czy tramwaju. Pozostaje prywatne auto. Jednak nikogo to nie obchodzi. Hmm. Przepraszam... Ostatnio ten temat był przedmiotem zainteresowania radnej Pani Z. Toł wińskiej, która sama się tym problemem zainteresowała. Może ta Pani sprawi, że coś się zmieni na lepsze dla nas w tej sprawie...
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 7 3
  • beku 2019-06-06 08:52:01 79.184.*.*
    dobrze że jest ten objazd przez Brzeziny. niewielka pociecha ale ludzie cieszą się że jest
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 6 3
  • NO 2019-06-06 08:46:17 213.73.*.*
    Kacprzycki niech się nie wypowiada w tematach, których nie rozumie. Temu panu już podziękowano.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 9 6
  • mm2 2019-06-06 08:27:43 79.184.*.*
    a widzieliście jakie tam jest rozwiązanie projektowe? tam jest dwupoziomowa estakada oraz dwupoziomowe rondo na wysokości stacji paliw. nie dość że grunty paskudne i powoduje to spore koszty to jeszcze takie dwa duże obiekty inżynierskie. nic dziwnego że miasto samo nie udźwignie tej inwestycji
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 7 2
  • Gość 2019-06-06 07:18:53 213.73.*.*
    Na pewno ludzie z Generałów będą jechali na obwodnicę żeby dojechać do Kortowa czy centrum :)
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 9 5
  • Artik 2019-06-05 22:47:03 188.147.*.*
    A moge prosic o podanie nazw dzielnic Olsztyna, chociaz jednej? Uzywajmy slow zgodnie z ich znaczaniem, prosze. Bedzie profesjonalniej a nie na odwal, podworkowo.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 5 1
  • Młoda 2019-06-05 15:20:35 37.47.*.*
    Nie takie obietnice składał Grzymowicz w kampanii wyborczej. Oczywiście większość nie spełni. Gdyby obiecanki pokrywały z własnej kieszeni to byłoby OK. Ale zarządza publicznymi pieniędzmi więc niech szata nimi na prawo i lewo. Jak słusznie pisze jeden że słuchaczy wyżej pieniędzy z Warszawy na tę budowę nie dostanie. I nawet nie z tego powodu że dubluje obwodnicę ale głownie bo podpadł PiS- owi poniewaz gra z Popaprancami. A tego nikt nie wybaczy. W ten prosty sposób Olsztyn stracił prze ostatnie 11 lat miliardy euro.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 8 8
  • mm2 2019-06-05 12:09:48 79.184.*.*
    pale długości 600-800 m ? chyba łącznej długości. pojedynczy pal nie miałby takiej długości. tam miąższość gruntów nienośnych wynosi około 20 m. co do samej budowy tego przedłużenia to już Warszawa się kiedyś wypowiedziała - nie damy kasy na drogę która dubluję południową obwodnicę Olsztyna. Olsztyn jak chce to może budować ją za swoje. To samo tyczy się ul. Nowobałtyckiej
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 6 8

www.autoczescionline24.pl