Dziś jest: 29.04.2024
Imieniny: Bogusława, Katarzyny
Data dodania: 2023-07-19 13:28

Redakcja

Aplikacja do śledzenia cen. Czy warto prowadzić monitoring e-commerce?

Aplikacja do śledzenia cen. Czy warto prowadzić monitoring e-commerce?
Zdjęcie ilustracyjne
Fot. Materiał Partnera

Aplikacja do śledzenia cen, za pomocą której możemy mieć monitoring e-commerce, to zbawienie dla większości przedsiębiorców w e-handlu. Działanie systemu pozwala sprytnie kreować swoją polityką cenową w sieci.

reklama

Dlaczego warto prowadzić monitoring cen w e-commerce?

Monitoring e-commerce warto prowadzić, jeżeli chcesz w  świadomy sposób kreować własną politykę cenową w sieci. Możesz śledzić ceny konkurencji na dwa sposoby:

  • Ręcznie – rozwiązanie polega na samodzielnym zbieraniu danych. Niestety jest czasochłonny i narażony na popełnienie błędu. Dodatkowo wymaga samodyscypliny i zdolności analitycznych, aby wyszukane stawki dopasować do własnych cen sprzedaży. 
  • Automatyczny – rozwiązanie polega na korzystaniu z aplikacji do śledzenia cen. Narzędzie w samoczynny sposób paruje Twój asortyment z produktami konkurentów. Co istotne, system może odświeżać dane dowolną ilość razy na dobę.

Co istotne, jeżeli sprzedajesz na wielu kanałach i masz rozbudowaną ofertę towarową, to ręczny monitoring niestety będzie praktycznie niemożliwy do wykonania. Natomiast korzystając z aplikacji do śledzenia cen, możesz połączyć śledzenie stawek konkurencji z funkcją repricingu.

Czy warto prowadzić monitoring e-commerce? Oczywiście, że tak. Trzeba pamiętać o tym, że w dobie dzisiejszej sprzedaży w sieci, Twój klient ma możliwość szybkiej weryfikacji rynkowej ceny produktu. Popularność Allegro i Ceneo jasno pokazuje, że internauci poszukują niskich stawek i okazji cenowych. Jeżeli chcesz dostosowywać swoje ceny do sytuacji rynnowej, skorzystaj z aplikacji do śledzenia cen LivePrice.

Aplikacja do śledzenia cen – którą warto wybrać?

Na rynku dostępnych jest kilka aplikacji do śledzenia cen i monitoringu e-commerce. Jeżeli zastanawiasz się, jaką wybrać, to skorzystaj z bezpłatnej wersji demonstracyjnej systemu LivePrice. System zastępuje a człowieka w procesie monitoringu i ustalania cen.

Korzystając z aplikacji do śledzenia cen:

  • Automatyzujesz procesy.
  • Możesz dostosować ofertę do trendów rynkowych lub sezonu.
  • Kontrolujesz swój rynek.
  • Prowadzisz rzetelny monitoring e-commerce.
  • Podejmujesz trafne decyzje biznesowe na bazie rzetelnych danych.
  • Chronisz swoją marżę.
  • Unikasz błędów ludzkich.
  • Zwiększasz swoją sprzedaż online.
  • Zarabiasz na brakach magazynowych konkurencji.
  • Oszczędzasz czas i pieniądze.

Automatyka cenowa

Automatyka cenowa polega na połączeniu monitoringu e-commerce z samoczynnym wyliczaniem odpowiednich cen. Takie działanie pozwala maksymalizować zyski i prowadzić politykę elastycznych cen.

LivePrice to najpopularniejsza w kraju aplikacja do śledzenia cen, pozwala na rzetelne i dokładne parowanie produktów oraz zaawanasowany repricing. Na bazie Twoich wytycznych, system kalkuluje ceny tak, aby osiągnąć wybraną przez Ciebie pozycję na rynku.

Repricing prowadzony przez aplikację do śledzenia cen LivePrice działa na podstawie:

  • monitoring e-commerce – aplikacja do śledzenia cen śledzi konkurencję na wybranych przez Ciebie serwisach sprzedażowych, aukcyjnych, e-sklepach i porównywarkach cen. Zebrane dane analizuje pod kątem stawek, wyliczonych dla danego portalu.
  • W systemie musisz ustawić:
    • Cenę minimalną – najniższą kwotę, za jaką aplikacja do śledzenia cen może wystawić dany produkt na wybranym serwisie (np. na Allegro, Ceneo, Empiku).
    • Krok cenowy – balans, jaki chcesz zachować pomiędzy swoją wyliczoną cenę a stawką konkurenta.
    • Tryb cenowy – scenariusz, który pozwoli wyliczyć nową stawkę (np. pierwsze miejsce na danym portalu, wyrównanie ceny do konkretnego oferenta, zajęcie wybranej pozycji). System LivePrice oferuje ponad dziesięć, zróżnicowanych trybów cenowych, które pozwolą Ci sterować swoją polityką cenową.

Co istotne, automatyka cenowa może działać niezależnie na wielu portalach. Na tym samym produkcie możesz nadawać odmienne ceny minimalne, kroki cenowe i tryby w zależności od portalu. Ten sam produkt może mieć inną stawkę na Twoim e-sklepie, koncie Allegro, sklepie na Ceneo lub Empiku.

Czy warto prowadzić monitoring e-commerce?

Profesjonalny monitoring e-commerce pozwala Ci na sprytne wykorzystanie potencjału sprzedażowego danego portalu. Niewątpliwie, aplikacja do śledzenia LivePrice to ciekawa alternatywa dla mozolnej (ręcznej) pracy. Jeżeli chcesz wypróbować system, możesz skorzystać z bezpłatnej 14-dniowej wersji demonstracyjnej.

Artykuł sponsorowany

Komentarze (0)

Dodaj swój komentarz


www.autoczescionline24.pl