W środę (20 września) olsztyńscy policjanci otrzymali zgłoszenie o próbie oszustwa bankowego. Z relacji pokrzywdzonego wynikało, że zadzwonił do niego mężczyzna podający się za pracownika banku. Poinformował go, że z jego konta nastąpiła próba przesłania pieniędzy za pomocą kodu blik i jest to próba włamania się na rachunek bankowy.
Następnie 28-latek rozmawiał z rzekomym pracownikiem obsługi technicznej, który poprosił go o zainstalowanie aplikacji w telefonie, aby zdalnie móc zapobiec utracie oszczędności. Mężczyzna postępował według instrukcji fałszywego pracownika banku.
28-latek zalogował się na stronę swojego banku i ostatecznie przelał na wskazany rachunek pieniądze, które po 30 minutach miały do niego wrócić. W pewnym momencie konsultant nagle zakończył rozmowę telefoniczną. Pokrzywdzony zorientował się, że padł ofiarą oszustów, po tym, jak sam zadzwonił na infolinię banku. Wartość strat to 1700 złotych.
Komentarze (20)
Dodaj swój komentarz